Hírek - Elbocsátásokra és szigorú megszorításokra készül az Audi

Szigorú megtakarítási programmal, létszámcsökkentéssel és a fejlesztés súlypontjának az elektromos autókra áthelyezésével kívánja a tavalyi nehéz év után ismét növekedési pályára állítani az Audi autógyárat Bram Schot vezérigazgató.

Érdekel, hogy látják a szakemberek az európai járműipar jövőjét? Jelentkezz még ma a Járműipar 2019 konferenciára!



Átmeneti év lesz az idei, az eladási darabszám és az értékesítési árbevétel kismértékben fog csak ezért növekedni
- közölte a vezérigazgató az éves eredménybeszámoló alkalmából.

Bram Schot vezérigazgató már korábban is túl soknak nevezte az Audi 90 ezres alkalmazotti létszámát, a csökkentés mértékéről azonban a csütörtöki sajtótájékoztatón nem bocsátkozott részletekbe. A leépítésekről az elkövetkező hetekben kezdik meg az egyeztetést az üzemi tanáccsal.

Az átszervezés senki számára nem lesz valami kényelmes, de a kényelmünknél sokkal fontosabbnak tartjuk a nyereségességet
- tette hozzá Alexander Seitz pénzügyi igazgató.

Az Audi 61 ezer ingolstadti és neckarsulmi alkalmazottja 2025-ig elbocsátási védelem alatt áll. Ezzel kapcsolatban Alexander Seitz megjegyezte: a nyugdíjba vonuló kollégák esetében megvizsgáljuk majd a megüresedő munkahely betöltésének a szükségességét.

Fontosabb sarokszámok


Az Audi AG tavaly 1,812 millió autót értékesített, 3,5 százalékkal kevesebbet a 2017-es 1,878 milliónál. Értékesítési árbevétele 0,9 százalékkal 59,24 milliárd euróra csökkent az előző évi 59,78 milliárd euróról. A működési eredmény 3,53 milliárd euró lett, 24,4 százalékkal kisebb a 2017-es 4,67 milliárd eurónál, míg az üzemi marzsa 7,9 százalékra romlott 8,5 százalékról. A nyereség 0,9 százalékkal 3,46 milliárd euróra emelkedett az előző évi 3,43 milliárd euróról.


Nincs meglepetés



A mostani bejelentések aligha érték váratlanul az Audi dolgozóit, ahogy arról néhány héttel korábban beszámoltunk, az eladások évek óta csökkennek, a profitabilitás jóval elmarad a versenytársakétól, emiatt drasztikus átalakítás előtt áll az Audi. Az új vezér, a holland Bram Schot vezetésével 2022-ig 15 milliárd eurót akarnak megspórolni a cégnél, emiatt zsugorodik a motor- és modellvariáns-kínálat, felsővezetői pozíciók szűnnek meg, és jelentősen csökkentik a nyersanyag- és alkatrészköltségeket is.

Fontos megjegyezni, hogy a versenytársakhoz képest hátrányban van az Audi a költségeknél, a lemaradást ezért elsősorban úgy csökkentenék, hogy a korábbinál jobban kiaknázzák a Volkswagen konszernen belül más márkákkal, elsősorban a Porschével a szinergiahatásokat.

Komoly problémát jelent az is, hogy sokan durván alábecsülték az iparág átalakulását, az elektromos autók iránti kereslet a vártnál sokkal gyorsabban nő majd. Az Audi egy korábbi előrejelzése szerint 2025-ben már minden negyedik autójuk elektromos lesz, Schot szerint ezt a célt egy-két évvel korábban elérhetik. 2020 végére már 12 részben vagy teljesen elektromos Audi lesz a kínálatban, a cél az, hogy a gyártást felpörgessék.

Elbocsátásokra és szigorú megszorításokra készül az Audi