HU Language HU
július 28, 2019 0

Ha kifejezetten egzotikus helyre vágyunk és netán van a nyaralásra elfekvőben pár (tíz-)millió forintunk, érdemes lehet célba venni valamelyik csendes-óceáni szigetcsoportot vagy éppen a Bahamákat, hiszen potom 16 millió forintnyi napi összegért akár egy komplett szigetet is kibérelhetünk, ahol zavartalanul jakuzzizhatjuk végig a nyaralást egy tengerparton. Megnéztünk tizet a világ legdrágább turistacéljai közül.

Fidzsi-szigetek

Fotó: Shutterstock

A simán csak Fidzsiként is emlegetett szigetcsoport 332 szigetből áll, a Csendes-óceán kellős közepén található. Bár röpke pár tízezer forint / éj áron találunk lepukkantabb szállásokat a tengerparti paradicsom állami tulajdonú részein, a szigetcsoport legszebb szigetei magántulajdonban vannak, ahova a bejutás csillagászati összegeket vehet igénybe, egy repülő-retúrjegy pedig 300-600 ezer forintba kerül.

New York City

Fotó: Shutterstock

New York régóta a világ egyik legkedveltebb városa, ha turizmusról van szó, viszont olyan drága, hogy nem véletlen számít egy ide történő látogatás valóságos presztízsnek sokak szemében. A repülés Budapestről körülbelül 100 ezer forinttól kezdődik, ha viszont egyszer ott vagyunk, könnyen találhatunk olyan éttermet, ahol akár 1000 dollárt is felszámíthatnak egy jó steakért vagy pizzáért.

Zürich

Fotó: Shutterstock

Svájc viszonylag közel van a többi turistacélhoz képest, így az utazással tudunk spórolni, a szállás és a mindennapi kiadások viszont elég magasak lehetnek, ha valaki az országban tervezi tölteni a nyaralását. Egy átlagos bevásárlóközpontos ebéd körülbelül 5000 forintnak megfelelő svájci frank körül kezdődik Zürichben, még egy kávét sem nagyon tudunk meginni 1000 forintnak megfelelő frank alatt. Egy nagyon fapados hotelszoba Zürichben 20 ezer forint / éj körül indul.

Oslo

Fotó: Shutterstock

A norvég főváros szintén nincs kifejezetten messze, de a világ egyik legdrágább városának számít. Egy nem teljesen kommersz sört körülbelül 3000 forintnak megfelelő koronáért tudunk meginni a városban, egy közepes színvonalú étteremben két fő körülbelül 20-30 ezer forintért tud megebédelni. Legalább egy csomó ingyenes múzeum van a városban, amit érdemes lehet meglátogatni.

Brit Virgin-szigetek

Fotó: Shutterstock

A főleg tehetősebb britek által látogatott szigetcsoporton még maga Sir Richard Branson is kínál szállást, amit potom 17,6 millió forintnyi dollárért lehet kibérelni éjszakánként, de ha ennyit nem szánunk rá, 30-40 ezer forintért már találunk éjszakánként hotelszobát, 200 ezer forintért pedig már találunk repülőjegyet.

Bora Bora

Fotó: Shutterstock

Bora Bora Francia Polinézia egyik szigete, híres filmsztárok, politikusok és üzletemberek egyik kedvenc üdülőhelye. A népszerűsége miatt ez kicsit elszálltak az árak a szigeten: csúcsszezonban egy átlagos estét étellel és egy kis itallal körülbelül 240 ezer forintnak megfelelő dollárért tudunk itt kihozni. Ha nem kifejezetten Bora Borára vágyunk, a környéken egy csomó másik sziget van, ahol sokkal olcsóbban megúszhatjuk a nyaralást és nagyjából hasonló élményben lesz részünk.

Szingapúr

Fotó: Shutterstock

Szingapúrba körülbelül 200 ezer forintba kerül egy retúr repülőjegy, egy elfogadható színvonalú szállodában pedig 40-60 ezer forinttól kapunk szobát éjszakánként. Egy gyorséttermi ebédet körülbelül 2000 forintból tudunk kihozni. Ha Szingapúrba tartunk, célszerű előtte a városállam sajátos törvényeit is tanulmányozni, Illegális ugyanis az utcán dohányozni, köpködni, énekelni és az országba rágót vinni – ezekért még akár börtönbe is kerülhetünk.

Seychelle-szigetek

Fotó: Shutterstock

Az Indiai-óceánon található Seychelle-szigetek legdrágább szigete a magánkézben lévő Fregate, itt 1,3 millió forinttól kezdődik egy szállodaszoba két felnőttnek egy éjszakára. Persze van mit csinálni az árért cserébe: kirándulhatunk a dzsungelben, szörfözhetünk, jakuzzizhatunk a tengerparton és még óriás teknősöket is örökbe fogadhatunk.

Dubaj

Fotó: Shutterstock

A gazdagok játszótereként is emlegetett Dubaj az elmúlt 1-2 évtizedben vált népszerű turistacéllá, az Egyesült Emírségek fővárosában az építészeti látványosságok (és mesterséges szigetek) meglátogatása mellett még akár síelni is tudunk. Bár találhatunk a városban viszonylag elfogadható áron is szállást, az igazán extravagáns kikapcsolódásra vágyók akár több millió forintért is bérelhetnek hotelszobát.

Musha Cay

Fotó: Shutterstock

A Bahamákhoz tartozó Musha Cay egy magántulajdonban lévő sziget, csak úgy juthatunk el ide, ha az egész szigetet csillagászati áron kibéreljük. A jó hír viszont, hogy a körülbelül 16,8 millió forintos éjszakánkénti ár tartalmazza az ételt is.

Felhasznált források: Escape Here, Travel Daily News, Numbeo, CNN, Wild Junket, Sky Scanner, Trip Advisor, Venue Report.