Szárnyalt a Google anyavállalata, az Alphabet a zárás utáni kereskedésben, a negyedéves gyorsjelentésből ugyanis az látszik, hogy nincs ok aggodalomra a hirdetési üzletág növekedését illetően. Mind a negyedéves bevétel, mind a profit felülteljesítette az elemzői várakozásokat.
Nem állt meg a hirdetési üzletág növekedése az Alphabetnél, ami kulcsfontosságú, hiszen a hirdetési bevételek adják a vállalat bevételeinek 85 százalékát. A cég bevétele 19 százalékkal nőtt az április-júniusi időszakban az előző év azonos negyedévéhez képest, ami jobb, mint amire az elemzők számítottak, a konszenzus szerint ugyanis 17 százalék alatti bevételdinamika volt a várakozás.
Az első negyedévben 17 százalék volt a bevétel növekedési üteme, ehhez képest gyorsult most a növekedés, ami némileg megnyugtathatta a növekedés miatt aggódó befektetőket. De így is sorozatban ez a harmadik negyedév, amikor 20 százalék alatt marad az év/év alapú dinamika. A cégvezetők szerint ez inkább egyszeri tételek és a devizaárfolyam-változások számlájára írható és nem annak az eredménye, hogy a hirdetők elpártolnának a Google-től.
A vállalat közölte, hogy egy 25 milliárd dolláros saját részvény vásárlásról döntött, részben erre fogja használni a 121 milliárd dolláros készpénzállományát.
A vártnál jobb eredményeknek örültek a befektetők, a zárás utáni kereskedésben 8 százalékkal ugrott meg az árfolyam.