Az idei év első felében elveszítette tavalyi második helyezését a globális autóeladásokban a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség és a harmadik helyen végzett a Volkswagen és a Toyota mögött.
A japán Nissan Motor, a francia Renault és a japán Mitsubishi Motors autóipari vállalatok között fennálló, részvény-kereszttulajdonlással megerősített együttműködés 5,21 millió autót értékesített a január-júniusi időszakban, 5,9 százalékka kevesebbet a tavalyinál.
A Volkswagen összes márkájából 5,36 millió autót adott el az év első felében, 2,8 százalékkal kevesebbet mint 2018 első felében.
A Toyota Motor Corp. érdekeltségeivel, a Daihatsu Motor autógyárral és a Hino Motors teherautó gyártóval együtt 5,311 millió járművet adott el az év első felében, 2 százalékkal többet a tavalyinál.
2018-ban a Volkswagen volt a világ legnagyobb autógyártója 10,83 millió, az előző évinél 70 ezerrel több autó eladásával. A Nissan-Renault-Mitsubishi 10,76 millió autót adott el 2018-ban, 1,4 százalékkal többet az előző évinél, a Toyota pedig 10,59 milliót a 2017-es 10,38 millió után.