Az amerikai TSYS fizetésekkel foglalkozó cégnél beálló IT-probléma miatt a legnagyobb brit bankok ügyfelei nem tudták visszafizetni hitelkártya-adósságaikat és számlájukkal kapcsolatos információkat sem tudtak lekérni. A rendszerhiba kedd este lépett fel – írja a Financial Times.
Kedd este a Ryal Bank os Scotland, a Nationwide Building Society és a Tesco Bank ügyfelei sem tudták esedékes törlesztőrészleteiket fizetni a rendszerbe beálló hiba miatt. Mint kiderült, a probléma a TSYS fizetési szolgáltatónál jelentkezett, a cég üzemelteti a három nagybanknak ugyanis a fizetési felületet és felel annak akadálymentes működéséért.
A Financial Times úgy tudja, hogy a problémát néhányan már hétfőn reggel jelezték, miután akadozott a mobilbank, ez egészen keddig kitartott, mindeközben úgy tudni, a call centeresek sem tudtak segíteni az ügyfeleknek, miután ők sem láttak rá az ügyfelek számláira. A hiba különösen az RBS ügyfeleinél jött a legrosszabbkor, mivel az egybeesett a számlák és hátralékok díjmentes, augusztus 20-ával egybekötött fizetési határidejével.
AZ IT-hibák miatti bírságok listájában az RBS tudhatja magáénak a legnagyobb, ilyen ügyben kiszabott brit bírságot, a bank 56 millió fontot fizethetett, amiért 2012-ben több hétig nem működött megfelelően az IT-rendszere.