május 14, 2019 0

Továbbra is nagyon fontos egy irodaház lokációja a bérlők szempontjából, az elégedettséget viszont ezen túl olyan szolgáltatásokkal is garantálhatják a cégek, mint például a concierge, vagyis leegyszerűsítve a kifejezést egy extrákkal felszerelt portaszolgálat, vagy egy jól megszervezett céges rendezvénnyel, csapatépítéssel. Az FM & Office Konferencia egyik panelbeszélgetése során a szakértők egyetértettek abban, hogy ezek mindegyikénél a lényeg, hogy a dolgozókat megkérdezzék, hogy valóban milyen eseménnyel, kiegészítő szolgáltatással lehetne jobbá tenni a munkakörnyezetüket.

Takács Mónika, Senior Leasing Manager, TriGranit elmondta, hogy az új trendek megjelenése mellett még mindig az az egyik legfontosabb szempont, hogy a fejlesztő a helyszínt jól válassza meg, nem mindegy ugyanis, hogy hogyan tudják megközelíteni a dolgozók az irodaházat. Végvári Zsuzsi, munkakörnyezet tanácsadó, CEO, Offiseven, az igények előzetes felmérésére helyezné a hangsúlyt, példaként elmondta, hogy nemrégiben egy 20 fős vállalatnak segítettek abban, hogy egy ‘A’ kategóriás házba költözzön át a korábbi ‘B’ kategóriából, mert belátták, hogy a munkavállalóknak jobb környezetet kell biztosítani.

„Ha havonta 10 ezer forinttal növelnék a dolgozók bérét, az nekik bruttó 18 ezer forintot jelentene havonta, ez 5 évre 20 dolgozónak az közel 22 millió forintos kiadás. A mostani fejlesztés és az új 250 négyzetméteres irodatérben nettó 12 millióba került. Jóval kisebb a költség, viszont motiválja a dolgozókat.” – tette hozzá a szakértő.

Tényleg így lehet motiválni a dolgozókat? - Elmondták a guruk, mit láttak eddig

Concierge, rendezvények, csapatépítés

Ispánki Nikoletta, Country Manager, Regus Hungary a beszélgetés során elmondta, hogy náluk 22 éve létezik a concierge szolgáltatás, csak korábban nem így nevezték, de a lényegi részében nem különbözik, a munkavállalók a recepciósokat kérhetik meg, ha valamire szükségük van, vagy valamit el kell intézni helyettük. A recepciós kifejezést nem is szokták már használni, mert az nem fejezi ki kellőképp, hogy az a munkatárs egy egész közösség összefogásáért felel.

A közösséget pedig általában sport, szabadidős események szervezésével igyekeznek összekovácsolni. Szabó Viktória, munka- és szervezetpszichológus, Coaching Team Kft. elmondta, hogy egy ilyen esemény megszervezésénél is az az első szempont, hogy ne csak kipipálva legyen ennek a megszervezése, hanem a cég részéről legyen törekvés arra, hogy begyűjtse előzetesen a munkavállalók igényeit a csapatépítésre. Nizák Jenő, Community Manager, Immofinanz Services Hungary Kft. elmondta, hogy az elmúlt években mintegy 100 esemény rendezésén vannak túl, az, hogy ezek milyen jellegűek, azt a szervezettől, a közösségtől függ. Amikor van egy külön ember az ilyen események megszervezésére, aki fizikailag is ott van a cégnél, akkor sokkal egyszerűbb a bérlők igényeinek megfelelő rendezvényt lebonyolítani. Van, ahol az a közös esemény, hogy kollégák együtt indulnak az Ultrabalatonon, más irodában inkább a szakmai rendezvényeket igénylik.

A konferencián elhangzott többi témáról az alábbi linkeken olvashatunk:

2019.05.14 10:10 Most akkor bezárnak a plázáink vagy nem? – Mi az igazság?
2019.05.13 06:53 Kitört az alternatív forradalom a magyar nagyvárosokban
2019.05.12 14:10 Ebbe bele sem merünk gondolni: 90 ezer órát töltünk a munkahelyünkön
2019.05.09 15:15 „A létesítménygazdálkodás nem eléggé szexi” – Hogyan tegyük azzá?
2019.05.08 13:57 „Kulcs helyett volt a mágneskártya, majd a kamerák” – Mi jön még az irodákban?
2019.05.08 11:40 Ki fogja fenntartani az épületeinket, ha ilyen ütemben nőnek a költségek?

FM & Office Konferencia

FM & Office Konferencia (galéria, 15 kép)