A K&H Bankcsoport erős pénzügyi teljesítménnyel, 12, 2 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta 2019 első negyedévét, ami éves összehasonlításban 4,6%-os emelkedést jelent a rendkívüli tételek nélkül – közölték. A K&H Biztosító 1,3 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg. A kockázati életbiztosítások területén teljesen digitalizált értékesítési folyamatot indítottak el, amely a szerződéskötési időt 50%-kal csökkenti.
Néhány szám a K&H első negyedévéről:
- a bevétel éves összehasonlításban 7,7%-kal növekedett, amely elsősorban a 2,7%-os nettó kamatbevétel-, illetve a 9,3%-os nettó díjbevétel-növekedésnek volt köszönhető.
- A hitel/betét arányu tovább javult (62,8%-ot ért el a 2018 negyedik negyedévében mért 62,6%-hoz képest).
- 2019 első negyedévében a K&H összesen 110 milliárd forint értékű új hitelt folyósított a lakossági, kkv és nagyvállalati területen.
- 2019. március 31-ére a fix kamatozású új lakáshitel-kihelyezések aránya az egy évvel ezelőtti 60%-ról 96%-ra növekedett.
- Az új jelzáloghitel-kihelyezés elérte a 24 milliárd forintot, ami éves összehasonlításban 24%-os növekedésnek felel meg.
- A K&H is csatlakozik a szektorhoz az MNB azon kezdeményezésének megvalósításában, amely a változó kamatozású jelzáloghitelek refinanszírozására irányul. Év végéig 10 000 ügyfelüket értesítik változó kamatozású jelzáloghitelük 5 vagy 10 évre rögzített kamatozású jelzáloghitellel történő kiváltásának lehetőségéről.
- A K&H Biztosító adózás utáni eredménye 20%-kal nőtt éves összehasonlításban, és 1,3 milliárd forintot ért el.
- A nem- életbiztosítási üzletágban a díjbevétel 15,8 milliárd forintot ért el, ami az egy évvel ezelőtti értékhez képest 27%-os növekedésnek felel meg.
- Az életbiztosítási üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott a rendszeres, befektetési egységhez kapcsolt (unit linked) termékek 36%-os éves növekedésével (a nyugdíjbiztosítási termékeket is figyelembe véve), valamint az egyéni kockázati termékeknél látható, éves összehasonlításban 21%-os növekedésével.
- A kockázati életbiztosítás területén teljesen digitális értékesítési folyamatot vezettek be, amely a szerződéskötési időt 50%-kal csökkenti az ügyfeleik számára, továbbá teljesen papírmentes és csupán egyetlen digitális aláírást igényel.
Tavaly K&H vezette be az első, teljes mértékben digitalizált, robotvezérelt személyi kölcsön-szolgáltatást, amely tavaly november óta 40%-os növekedést mutat a kihelyezéseknél. Az online személyi kölcsönt kínáló weboldal minden második látogatója új ügyfél. A bank készül rá, hogy június 1-től az új lakossági államkötvényeket is felvegye portfoliójába, csakúgy, mint az új babaváró hitelt július 1-jétől. Az azonnal fizetési szolgáltatás bevezetésének előkészítése jó ütemben, a tervek szerint halad a 2019. július 1-jei határidő szerinti éles induláshoz.