Elfogadták a Budapesti Mobilitási Tervet, melyben a budapesti dugódíj kérdése is szerepel. A tervek szerint a 2021-2025 közötti időszakban 3,3 milliárd forintból valósulhat meg a projekt.
Alacsony, közepes és teljes forráskeret esetére egyaránt javasolt beruházásként szerepel a Budapesti Mobilitási Tervben a fővárosi dugódíj bevezetése. 2021 és 2025 között tehát nagy eséllyel megvalósul a 3,3 milliárdos költségkerettel tervezett projekt. A dugódíjról egyébként már 2016-ban is volt szó, akkor egy minimális díj terve szerepelt budapesti közigazgatási határánál és egy magasabb díj a belvárosban, a kiskörút határvonalában. Ez végül lekerült a napirendről, de úgy tűnik, 2021 után valamilyen formában bevezetésre kerülhet a dugódíj.
A Mobilitási Tervben egyébként a gépjármű közlekedést érintő projektek között nem a dugódíj szerepel a legfontosabb tételek között, azt a
- Belvárosi áruátrakó pontok kialakítása, környezetbarát „last mile”
- áruszállítás
- Átfogó city-logisztikai szabályozás megvalósítása (Szabályozás
- fejlesztése és IT alapú technológia bevezetése)
- Pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér – Fővám tér közötti
- szakaszának megújítása
- Nagy Lajos király útja fejlesztése meglévő nyomvonalon (Kassai tér
- – Bosnyák tér között)
projektek is megelőzik,ezután következik csak a fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúra beruházások, ami lényegében a dugódíj és ahhoz szükséges rendszer kiépítését foglalja magába. Az erre szánt teljes költség, 3,301 milliárd forint.
A dugódíjról, és a fővárosi közlekedés további fejlesztéseiről az alábbi cikkekben írtunk:
2019.04.15 15:33 Újra a tervek között: Jöhet a dugódíj és mind a négy metróvonal meghosszabbítása?
2019.05.29 15:15 Itt vannak a legfontosabb közlekedési fejlesztések a következő évekre
Budapest ONE
Kiadó terület: 15586m2
|
Átadás:
2019 |
Bérleti díj: 16.5 – 17 EUR
|