június 8, 2019 0

A buszgyártás elindításának 20. évfordulóját ünneplő győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne legyártotta a 2000. Credobust. A jubileumi járművet Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a cégcsoport mosonmagyaróvári buszgyárában tekintette meg.

Az Econell 12 típusú, ultrakönnyű konstrukciójú elővárosi modell a cégcsoport egyik legkeresettebb típusa, amely a Volánbusz mellett az összes regionális közlekedési központ flottájában megtalálható. A 2000. Credobus mellett a cégcsoport a vadonatúj többfunkciós Inovell + modellt is bemutatta a miniszternek, amely a következő években a közlekedési központok egyik alaptípusává válhat.

Dübörög a magyar buszgyártás: elkészült a 2000. Credobus

A 2000. Credobus az Econell típuscsaládba tartozó, 12 méteres, alacsony belépésű elővárosi busz, amely egy nagyobb sorozat részeként került legyártásra. Az Econell a magyar üzemeltetők körében jelenleg az egyik legkedveltebb modell, amelyből országszerte több mint 400 üzemel. Jellemzője, hogy akadálymentes a kerekesszékkel és babakocsival közlekedők számára, ezen kívül hűtő- és fűtőfunkciójú klímaberendezéssel, és fejlett járműdiagnosztikai rendszerrel készül, amely a jármű- és menetadatok valós idejű online nyomon követésére alkalmas rendszerrel bővíthető. Az ultrakönnyű konstrukció, valamint az Euro 6-os erőforrásra épülő, tömegoptimalizált hajtáslánc a gyakorlatban bizonyítottan is legalább 15 százalék üzemanyag-megtakarítást biztosít.

A Kravtex-Kühne Csoport 20 év alatt Magyarország legnagyobb és legmodernebb autóbuszgyártó kapacitását hozta létre két különálló gyáregységében Mosonmagyaróváron és Győrben. A két évtized alatt önálló márkája, a Credobus piacvezetővé vált a hazai gyártók között. A cégcsoport közvetlenül közel 600 főt foglalkoztat, mintegy 100, gyártási tevékenységet is folytató magyar beszállítóján keresztül pedig további több száz magyar munkahely megőrzését biztosítja.

A cégcsoport jelenleg az ágazat legjelentősebb hazai beruházójának számít, milliárdos nagyságrendű költségvetési befizetései pedig hozzájárulnak a magyar gazdaság teljesítményéhez. A cégcsoport hazánkban egyedüliként a buszok teljes önhordó vázszerkezetét, valamint a több ezer beépülő fémalkatrészt saját üzemeiben gyártja.

A cégcsoport egyedülálló műszaki jellemzőkkel rendelkező, ultrakönnyű autóbusz alapkoncepciója az elmúlt két évtizedben rendkívüli piaci sikereket ért el, így 2019 végére Magyarországon már minden 3. helyközi közforgalmú autóbusz Credobus lesz.