Csehországban terjeszkedik a Szallas.hu, a társaság portfóliója július elsején a Hotel.cz cégcsoporttal bővült. A Hotel.cz felvásárlásával a Szallas.hu kétharmadával növelheti árbevételét.
A Szallas.hu portfóliója a cseh turisztikai piac egyik legerősebb helyi szereplőjével, a Hotel.cz cégcsoporttal bővült július elsején. A 2018-ban közel 2,8 milliárd forintos árbevétellel záró cseh cégcsoport felvásárlásával a magyar cég kétharmadával növelheti tavalyi árbevételét. Ezzel a Szallas.hu Csoport egy magyar gyökerű regionális vállalattá nő: már 6 országban van jelen és bevételének közel fele külföldről származik.
– emelte ki Szigetvári József, a Szallas.hu vezérigazgatója.
Szigetvári József hozzátette, hogy olyan lehetőségeket kerestek, ami további markáns növekedési potenciált jelent, illetve ahol a hasonló cégkultúra és infrastruktúra segíti az integrációt, ezért esett a választásuk a cseh piacra és a Hotel.cz cégcsoportra.
A Hotel.cz csoport 2018-ban közel 2,8 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert, ezzel együtt a Szallas.hu tavalyi bevétele eléri a 7 milliárd forintot. A Hotel.cz Cégcsoport eddig, a Szallas.hu-hoz hasonlóan, átlagosan 20-25 százalékos növekedést ért el évente. „Alapkezelőnk célkitűzése, hogy a menedzsmenttel közösen kialakított nemzetközi növekedési stratégiának megfelelően egy nagy növekedésű, sikeres regionális szereplő jöjjön létre” – mondta Győrbiró Tibor, a PortfoLion Zrt. befektetési igazgatója. A befektetési alapokon keresztül az OTP Bank és az Eximbank tulajdonában álló cég tájékoztatása szerint az idei akvizíciós célokat a PortfoLion által biztosított tőkeemelésből, bankhitelből, valamint részvénycserével valósítják meg.
A Hotel.cz cégcsoport több mint 10 éve van a piacon, ahol az egyik legismertebb és legerősebb helyi szereplő. A hotel.cz 7000 csehországi szálláshely opcióit értékesíti, és 200 ezer vendég véleménye alapján tájékozódhatnak a szállást keresők. A csoporthoz tartozó oldalakon összesen több mint 120 ezer foglalás történt az elmúlt évben. Az online termékek havi átlagos elérése több mint 760 ezer felhasználó. A társaság közel 50 munkavállalót foglalkoztat, székhelye Liberec városában található. A Hotel.cz növekedése éves szinten átlagosan 20-25 százalék, 2018-ban 2,8 milliárd forintos nettó árbevételt ért el.
A Szallas.hu csoportról
A 2008-ban indult portál a GKI Digital 2017-es felmérése szerint Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. Ma már öt kontinensen 175 ország szálláshely-kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak. A honlapnak több mint egymillió regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy 2 millió látogató keresi fel. A szálláshelyek kiválasztását közel 965 000 független vendég értékelése könnyíti.
A hazai bővülés mellett a Szallas.hu a külföldi piacszerzés útjára lépett. A 2002-ben alapított Spanie.pl csoport integrációja eredményeként a Szallas.hu lengyelországi operációja az eddigi háromszorosára nőtt. A Spanie.pl ma már a lengyelországi online szálláspiac meghatározó szereplője, és évente 5 millió utazni vágyó keresi fel az oldalt. A nemzetközi terjeszkedés újabb állomásaként a Szallas.hu tulajdonrészt szerzett az éves szinten 30 ezer szállásfoglalást kezelő román Travelminit International SRL-ben. Ezt követte az újabb mérföldkő, a Hotel.cz csoport felvásárlása, amely Csehországban az egyik legrégebbi és legismertebb utazási márka.