Megkezdődik az M5 autópálya és az 54. sz. főút csomópontjainak átépítése, ezért 2019. július 18-tól forgalmi rend változásra számíthatnak a közlekedők, ami azt jelenti, hogy az autópálya fel- és lehajtó ágait lezárják – hívja fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. Ahogy a közlemény címében fogalmaz az állami cég: turbó körforgalmak épülnek a két út találkozásánál.
A közlemény szerint jó ütemben halad az 54. sz. főút kapacitásbővítése, 2019. júliusában megkezdődik az M5 autópálya „91 – Kecskemét dél” kijáratánál az 54. sz. főúttal alkotott csomópontok átépítése. A jelenlegi csomópontok turbó körforgalmakká épülnek át.
A beruházás eredményeként, várhatóan 2020 II. negyedévétől jelentős mértékben javul Kecskemét elérhetősége, és a város déli ipari területén található vállalkozások kiszolgálása is. A kapacitásbővítésnek köszönhetően csökkennek az útszakaszon időszakosan jelentkező torlódások, ezáltal a közlekedők rövidebb idő alatt érhetik el az M5 autópályát.
Kecskemét és Jakabszállás között az építési terület környezetében 40-60 km/ó sebességkorlátozás lesz érvényben. Az autópályán közlekedők a „91 – Kecskemét dél” kijáratnál lévő pihenőhely szolgáltatásait az átépítés ideje alatt is zavartalanul vehetik igénybe.
A Budapest felől érkezők a „81 – Kecskemét Északi elkerülő” kijáratnál a 445. számú Kecskemét Északi elkerülőn közlekedve tudják az 54. sz. főutat megközelíteni. A Szeged felől érkezők pedig a „109 – Kiskunfélegyháza észak” kijáratnál Városföld felé haladva az 5. sz. főúton közlekedve érhetik el az 54. sz. főutat. A nagyobb csomópontokban és terelőútvonalként kijelölt szakaszokon tájékoztató táblák segítik az eligazodást.
A beruházás keretében már elkészült a turbó körforgalom az 54. sz. főút és a Barényi Béla utca kereszteződésében a hozzá tartozó kettő kerékpáros aluljáróval együtt. Jelenleg az 5. sz. főúton és a Daimler úton tervezett turbó körforgalmak építése, valamint a három kerékpáros aluljáró építése van folyamatban.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrásból valósul meg.