Hatalmas változások jönnek a Tesco magyar hipermarketeiben
július 23, 2019 0

Megszünteti a nem jól teljesítő területeket, például a műszaki termékek értékesítését a Tesco a nagy áruházaiban – közölte a Magyar Nemzetnek adott interjújában az áruházlánc közép-európai vezérigazgatója. A bérbe adott területeken más márkák, szolgáltatók jelennek meg.

Matt Simister elmondta:

  • zajlik a tízezer négyzetméternél nagyobb áruházakban a saját eladótér optimalizációja, a kínálat a minőség irányába koncentrálódik, miközben ismert márkák jelennek meg bérlőként a beváráslóközponttá váló épületeikben,
  • nem az alapterület csökkentése, hanem a sokkal jobb hasznosítása a céljuk az új üzletpolitikájuk alapján,
  • jelenleg több, tízezer négyzetméternél nagyobb és számos hat- és tízezer négyzetméter közötti alapterületű áruházzal rendelkeznek,
  • a nagyobb áruházakban megszüntetik a nem jól teljesítő területeket, például a műszaki termékek értékesítését,
  • budaörsi hipermarketükben például a korábbi 16 ezer négyzetméteres tescós eladótér 6400 négyzetméterre szűkült, és több divatmárka, posta, gyógyszertár, pénzváltó, étterem, butik jelent meg az épületben,
  • a diszkonttokkal szemben nagy hozzáadott értékük az F&F elnevezésű saját divatmárka és az összesen 33%-ot képviselő saját márkás termékaránya, ami egyébként az Egyesült Királyságban 50%, így nálunk is látnak benne potenciált,
  • négy visegrádi piacukat közösen irányítják Pozsonyból, Prágából, Krakkóból és Budaörsbő, nincs egyetlen kijelölt központjuk, a 48 ezer régiós munkatársukból közel 16 ezer magyar,
  • sokat javult az üzlet teljesítménye, tavaly a magyar leányvallalat nemzetközi összevetésben is jó eredményt ért el, ma 204 boltjuk van Magyarországon, és piacvezetők,
  • az elmúlt tíz évben 230 milliárd forintnyi adót fizettek be a magyar költségvetésnek, áfával együtt 577 milliárd forint volt a hozzájárulásuk, és 180 milliárd forintot invesztáltak magyar piaci jelenlétükbe.