A Daimler leendő vezérigazgatója hétfőn arról beszélt, hogy a társaság 2025-ig jelentős mértékben visszavágja a Mercedes-Benz gépjárművek fejlesztési költségeit, és Ola Kaellenius az autógyártó riválisaival való szövetségek erősítésével javítaná a társaság marzsait.
Ola Kallenius a Daimler leendő vezérigazgatója hétfőn arról beszélt, hogy az elektromos autók költségstruktúrája magasabb a belsőégésű motorokkal összehasonlítva, azonban a társaság keményen dolgozik ennek a leszorításán. Ola Kallenius várhatóan a Daimler május 22-i éves közgyűlése után veszi majd át a társaság vezetését Dieter Zetschetől.
A Daimler vezérigazgató-jelöltje kiemelte, hogy a társaságnak 2025-ig jelentős lépést kell tennie a költségek lefaragása terén, azonban Kallenius ezzel kapcsolatban konkrét részleteket nem árult el, ugyanakkor kiemelte, hogy továbbra is szövetségekre támaszkodna a Mercedes-Benz fejlesztési és beszerzési költségeinek leszorítása érdekében.
Kallenius hozzátette, hogy az együttműködések intenzitása növekszik, és a szövetségekben az autógyártók és a beszállítók mellett a technológiai cégek is részt vesznek majd. A Daimler korábban szövetséget kötött a Renault-val, a Nissannal és a BMW-vel is, hogy megossza a buszok, teherautók, és személyautók fejlesztési és beszerzési költségeit.
A hétvégén bejelentették, hogy a kínai BAIC autógyártó maximum 5 százaléknyi részesedést vásárolna a Daimlerben, hogy még szorosabbra fűzze kapcsolatát a német járműgyártóval. Arra a kérdésre, hogy szívesen fogadná-e a BAIC-ot, mint részvényest, Kallenius azt válaszolta, hogy üdvözli azon befektetőket, akik a mobilitás jövőjét látják a Daimlerben, és befektetésük hosszú távra szól.
A Daimler árfolyama 4,1 százalékot esett hétfőn, míg a társaság részvényei idén 12,6 százalékkal kerültek feljebb.
(Reuters)
Címlapkép forrása: Michaela Handrek-Rehle/Bloomberg via Getty Images