A Nyugati helyett a Keletibe vinné a MÁV-vezér a reptéri utasokat
június 20, 2019 0

A Nyugati már így is a legforgalmasabb pályaudvar, a Keleti pályaudvar 5 éves távon tervezett felújításának megtérüléséhez pedig nagyon jól jönne, ha a reptéri gyorsvasút oda futna be a Nyugati helyett, de ehhez módosítani kell a kormánydöntést – jelezte az InfoRádió Aréna műsorában Homolya Róbert.

A MÁV elnök-vezérigazgatója által elmondott főbb információk:

  • Az a kormányzati elvárás jelenleg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatosan, hogy 15-20 percenkénti indulással, körülbelül 20 perces menetidővel el lehessen érni a légikikötőt vasúton Budapest szívéből. Ezek a paraméterek nagyon vonzóak lennének, akár tízmillió utas is választaná ezt a közlekedési formát évente.
  • Az elvárásokkal kapcsolatban tettek egy olyan javaslatot, hogy Kőbánya-Kispesttől induljon közvetlen vasúti kapcsolat a Keleti pályaudvarra, ahol nincsenek olyan szűk keresztmetszetek, mint a Nyugati pályaudvaron, amely már telített, ide érkezik a legtöbb elővárosi vonat is.
  • Szeretnénk a Keleti pályaudvart 4-5 éven belül teljesen felújítani, nyár végére már lesz előzetes megvalósíthatósági tanulmány, és nyilvánvalóan ezt a fajta elgondolást segíthetné, hogyha olyan döntés születne, hogy az a több millió utas ide érkezhetne meg.
  • „A most hatályos döntés a Nyugatiból induló fővonalról szól, Kőbánya-Kispest kiágazással és monori visszatéréssel. Mi letettünk egy javaslatot, de ezzel még sem tulajdonosi, sem szakminiszteri döntéssel nem rendelkezünk”.
  • A MÁV 4-5 milliárdot szán az 50 legfontosabb vasútállomás felújítására. A Kőbánya-Kispest vasútállomáson várhatóan jövőre kezdődhet a régóta húzódó munka, de az már most látszik, hogy a költségek meghaladják majd az uniós pályázaton elnyert összeget. Jövőre kijavítják a Nyugati pályaudvar beázó tetejét, ezután kezdődhet egy nagyobb felújítási program, amelynek keretében egy utascentrumot alakítanának ki.