Az Apple a világ legértékesebb márkája a Forbes becslései szerint. Az elmúlt egy évben a technológiai vállalatok márkaértéke jellemzően emelkedett, kivéve az adatbiztonsági botránnyal sújtott Facebookot.
Közzétette a Forbes a világ legértékesebb márkáinak listáját. Az idei listán az Apple került az élre, sorozatban a kilencedik alkalommal. A márkanév értékét 205 milliárd dollárra becsli a Forbes, ami 12 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
A Google, a Microsoft és az Amazon márkaértéke is jelentősen, több mint 20 százalékkal növekedett az egy évvel ezelőtti helyzethez képest, a második, a harmadik és a negyedik helyet szerezték meg a listán. Bár az adatbiztonsági botránnyal sújtott Facebook márkaértéke csökkent, még így is a 89 milliárd dollárra becsült márkaérték az ötödik helyre volt elég.
A 100 legértékesebb márka összértéke 2330 milliárd dollár, ami 8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A legnagyobb növekedést a techcégek márkaértéke mutatta, míg a 100-as lista legnagyobb csökkenést elszenvedő vállalata a H&M volt, amelynek 12 százalékkal csökkent a márkaértéke. A 11,5 milliárd dollár az 58. helyre volt elég.
A top 100-ban 56 amerikai márka szerepel, az első tízből pedig nyolc amerikai. Németországból 11 márka került fel a listára, Franciaországból 7, Japánból pedig 6. Ami az egyes szektorokat illeti, a technológia képviselteti magát a legnagyobb mértékben (a lista ötödét adják), a pénzügyi szolgáltatókból van a második legtöbb a 100-as listán, amit az autószektor követ.
A világ 10 legértékesebb márkája a Forbes listája szerint:
- Apple, 205,5 milliárd dollár
- Google 167,7 milliárd dollár
- Microsoft, 125,3 milliárd dollár
- Amazon, 97 milliárd dollár
- Facebook, 88,9 milliárd dollár
- Coca-Cola, 59,2 milliárd dollár
- Samsung 53,1 milliárd dollár
- Disney, 52,2 milliárd dollár
- Toyota, 44,6 milliárd dollár
- McDonald’s, 43,8 milliárd dollár
A teljes 100-as lista itt olvasható.
A címlapkép forrása: Kiyoshi Ota/Bloomberg via Getty Images