Megvétózta a német Thyssenkrupp és az indiai Tata-csoport acélgyártó vállalatának tervezett fúzióját az Európai Bizottság, miután az indoklás szerint az egyesülés a verseny korlátozásával és az árak növekedésével járna az acélpiacon.
Az Európai Bizottság megakadályozta a német Thyssenkrupp és az indiai Tata acélgyártó tagjának tervezett fúzióját, miután az uniós versenyjogi biztos szerint az összeolvadás az acélpiaci árak emelkedése mellet a versenyt is korlátozta volna. Az Európai Bizottság szerint a két cég az acélipari túlkapacitást és más kihívásokat kívánta volna leküzdeni a fúzióval, azonban a tervezett összeolvadás során nem sikerült az Európai Bizottság aggályait eloszlatni.
Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos kiemelte, hogy az Európai Uniós cégek számára fontosak a versenyképes acélárak, az Európai Bizottság szerint azonban a harmadik országokból importált acél nem lett volna képes ellensúlyozni a fúzió utáni potencális áremelkedéseket.
A fúzió meghiúsulásával egy másik forgatókönyv érvényesülhet, a Thyssenkrupp a későbbiekben a tőzsdére viheti a felvonó-üzletágát, a cég legjövedelmezőbb egységének értékét 14 milliárd euróra becsülik, a társaság mindemellett megfontolja az új tulajdonosi struktúrák létrehozását a Thyssenkrupp autóalkatrész-, a gépgyártási és a hajózási egységei esetében.
A Thyssenkrupp árfolyama 5,2 százalékkal került ma feljebb, míg a társaság részvényárfolyama idén 18 százalékkal került lejjebb.
(Reuters)