200 fős dombóvári üzeme bezárásáról tájékoztatta a dolgozóit kedden délután a Pasha Kft. vezetősége – közölte a cég. A 27 éve a térség fontos munkaadójaként működő fehérneműgyár menedzsmentje a legutóbbi időkig küzdött a munkahelyek megtartásáért, de a globális piaci folyamatok miatt a cég francia anyavállalata a termelés volumenének csökkentésére kényszerül, amely a magyarországi gyártóegység bezárását tette szükségessé.
Mathieu Mamere a Chantelle Csoport ipari és supply chain igazgatója személyesen tájékoztatta a dombóvári üzem dolgozóit arról, hogy a döntés hátterében a globális fehérnemű eladások visszaesése, ennek következtében a cégcsoport bevételeinek csökkenése áll. Kiemelte, hogy a kedvezőtlen piaci trendek az elmúlt hónapokban felerősödtek, különösen a francia piacokon, ahol a vállalat döntően jelen van. 2015 óta 17%-kal csökkentették teljes termelési kapacitásukat, de továbbra is nehézséget jelentett a csökkenő keresletet a jelen volumenhez igazítani.
“Sajnos ezt a lépést meg kell tennünk a Pasha Kft. eredményei, kifogástalan munkája, töretlen elkötelezettsége és folyamatos fejlődése ellenére is. Valójában az üzem dolgozóinak kiváló teljesítménye és a menedzsment irányításának minősége tette eddig is lehetővé, hogy a magyarországi termelésünket a lehető leghosszabb ideig fenn tudjuk tartani” – értékelte a dombóvári üzem munkáját a vezető.
“A következő időszak feladata az lesz, hogy a gyáregység dolgozói számára minél nagyobb segítséget és támogatást adjon a vállalat az újrakezdéshez” – közölte Rózsa Béla igazgató, aki hangsúlyozta, hogy az anyacéggel egyetértésben a Pasha Kft. a jogszabályokat maximálisan betartva, sőt a törvényes kereteket meghaladóan kíván gondoskodni munkatársairól – legyen az pénzbeli juttatás vagy egyéb olyan szolgáltatás, mely az új munkahelyhez jutást segíti elő. “Külön figyelemmel leszünk a szociálisan nehéz helyzetben lévőkre, erről és a következő lépésekről megkezdjük a tárgyalásokat az üzemi tanáccsal” – tette hozzá az igazgató.
A vállalat menedzsmentje az elmúlt években tudatos munkával tette a Pasha-t egy innovatív, az új kihívásokhoz alkalmazkodni tudó referencia-üzemmé, amely a francia cégcsoporton belül jelentős szereplővé vált. Nemcsak a Chantal Thomass márka legmagasabb minőséget képviselő, prémium fehérneműinek teljes gyártása zajlott Magyarországon, hanem a termékfejlesztés is. A dolgozók és a vezetés munkájának köszönhetően olyan magas hozzáadott értéket teremtettek a dombóvári gyárban, amely évekig segített abban, hogy ellenálljanak a kedvezőtlen piaci trendeknek.
Az anyacég nyitott akvizíciós megkeresésekre is, hiszen az itteni munkaerő – döntően dombóvári és környékbeli, valamint kaposvári és komlói dolgozók – prémium termékek gyártásával hosszú éveken át bizonyította, hogy képes az adaptivitásra, a magas minőség előállítására, ezért a ruhaiparon belül, vagy akár azon kívüli területen is kamatoztatni lehet tudásukat, kézügyességüket, tapasztalatukat – zárul a közlemény.