A BP a budapesti irodáját a HB Reavis által épített Agora Budapestbe költözteti, amely a globális energiavállalat üzleti szolgáltatóközpontjában foglalkoztatott, több mint 1800 fővárosi munkavállalóját érinti. 22 ezer négyzetméterrel ez az év eddigi legnagyobb tranzakciója. A BP a Dél-Pesten található Haller Gardens-ből költözik ki.
A BP új, 22 ezer négyzetméteres irodájának az Agora Budapest beruházás Agora Hub épülete ad otthont 2020 nyarától. A megállapodás méretét tekintve az eddigi legnagyobb új bérleti tranzakció a magyar ingatlanpiacon 2019-ben.
A világ egyik legnagyobb energiavállalatán kívül a 34 500 négyzetméteres Agora Hub épülete biztosít helyet a HB Reavis új szolgáltatásainak is: a kisebb cégekre és szabadúszókra fókuszáló HubHub közösségi irodának, valamint a rugalmas tereket és bérleti feltételeket kínáló Qubes-nak.
Az Agora Budapest projekt első két épülete, az Agora Tower és az Agora Hub közel 60 ezer négyzetméternyi területtel rendelkezik. A fejlesztőt a DLA Piper Hungary, míg a bérlőt a CBRE Hungary és a Baker McKenzie képviselte a megállapodás során.
BudaPart Gate
Kiadó terület: 11011m2
|
Átadás:
2019 |
Bérleti díj: 14.5 – 17.5 EUR
|
Liberty irodaház
Kiadó terület: 40728m2
|
Átadás:
2021 |
Bérleti díj: 14 – 16 EUR
|
A tavalyi év legnagyobb tranzakciója szintén az Agora Budapesthez kötődik, akkor a Raiffeisen Bank jelentette be, hogy közel 20 ezer négyzetméteres területre kötött szerződést az Agora Tower épületében. A Property Investment Forum konferencián ez az üzlet nyerte el az „Év irodabérleti tranzakciója” díjat, melyről részletesebben az alábbi cikkben olvashatunk:
2018.11.24 18:20 2018-ban ők lettek az ingatlanpiac legjobbjai!
Az a költözés a bank 1300 munkatársát fogja érinteni, a BP most bejelentett tranzakciója pedig az olajvállalat 1800 dolgozóját. Ez alapján egyébként a Raiffeisen-nél nagyjából 15 négyzetméter, míg a BP-nél mintegy 12 négyzetméternyi irodaterület jut majd egy munkavállalóra, ami mindkét esetben magasabb, mint az irodaházakban ökölszabályként alkalmazott 10 négyzetméter.
Úgy tűnik, hogy ma már a globális vállalatoknak is egyre fontosabb, hogy olyan irodai környezetet teremtsenek dolgozóiknak, ami hozzájárul a munkavállalói „jólléthez”, és ezáltal vonzóbbá tegye a munkahelyet, csökkentve ezzel a fluktuációt.
2019.05.14 15:09 Tényleg így lehet motiválni a dolgozókat? – Elmondták a guruk, mit láttak eddig
Mekkora költség mindez?
A Portfolio Irodaház Adatbázisa alapján az azon a környéken jellemző 16 eurós négyzetméterenkénti bérleti díjjal és 4,5 eurós üzemeltetési költségekkel számolva ez azt jelenti, hogy a cégnek évente 5,5 millió euróba, vagyis mintegy 1,7 milliárd forintjába kerül a költözés.