Új beruházásával 100 munkahelyet hozott létre tatabányai gumiabroncs gyárában a japán Bridgestone, amellyel a magyar gazdaság gerincét adó autóiparnak teremtett további beszállítói kapacitást – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a létesítmény keddi átadásán.
Hozzátette, a kormány 826 millió forinttal támogatta a 9,2 milliárd forintos fejlesztést, amely a legmodernebb digitális technológiát alkalmazza.
Szijjártó Péter kiemelte, Japán a legjelentősebb ázsiai beruházó Magyarországon, 160 japán vállalat 35 ezer embernek ad munkát, 2018-ban a két ország közötti kereskedelmi forgalom 2 milliárd dollár volt.
A Bridgestone a világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalata, amelynek tatabányai üzemében prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó, SUV és kisteherautó abroncsok készülnek több mint 230 féle méretben. A vállalat az itt gyártott innovatív és biztonságos nyári, téli és négyévszakos abroncsok legnagyobb részét az európai és tengeren túli piacokra exportálja, de már jelentős mennyiségben szállít abroncsokat közvetlenül a nemzetközi és a hazai autógyáraknak is.
A cég évek óta folyamatosan fejleszti és bővíti tatabányai üzemét, amely az eddigi fejlesztéseknek és az új, innovatív, digitális gyártástechnológiák bevezetésének köszönhetően mára az egyik legmodernebb Bridgestone gyárrá vált Európában.
A vállalat most felépített, 180 000 darab abroncs tárolására alkalmas, 10 000 négyzetméteres raktárával 600 000 darabra nőtt a teljes raktárkapacitás Tatabányán. Az új létesítménnyel a cég rugalmasabban és gyorsabban képes kiszolgálni vevőit, az autógyárakat és abroncskereskedő vállalatokat. Az új raktár felépítésén túlmenően, a cég továbbfejlesztette mesterséges intelligencia alapú, digitális abroncsgyártó gépeit és növelte azok gyártókapacitását.
– mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.
A fejlesztések a jelenlegi beruházás lezárultát követően is folytatódnak a tatabányai Bridgestone gyárban. A vállalat nemrég jelentette be, 2023-ra teljesen okosgyárrá alakul, vagyis nemcsak az abroncsgyártást, de a gyártás teljes folyamatát – a félkész termék gyártást, az energiaellátást, karbantartást, gyártáskövetést és a gyártástervezést is – digitalizálja.
Címlapkép forrása: MTI/Máthé Zoltán