Hangalapú bankolási rendszerrel kísérletezik a NatWest. A rendszer a Google Home Google Assistantját használja majd a folyamat lebonyolításához – írja a CNBC.
A kísérlet pilotjában 500 ügyfél vesz majd részt, három hónapig tart majd. Az ügyfelek a rendszeren keresztül a tranzakcióik adatait és a számlaegyenlegüket tudják majd lekérdezni első körben, kérdéseikre pedig verbális választ kapnak a rendszertől. A hozzáférést egy hangfelismerési rendszer korlátozza.
A rendszert elsősorban fogyatékkal élők számára fejlesztették, de jó alternatívát jelenthet olyan ügyfeleknek is, akik nem akarnak például egy okostelefon képernyőjével vagy egy billentyűzettel matatni.
A NatWest projektje nem az első hangalapú bankolási rendszer az Egyesült Királyságban, az HSBC fennhatósága alá tartozó First Direct már 2018-ban indított ilyen szolgáltatást, melynek alapját az Apple Siri virtuális asszisztense képezte.