Megdöbbenéssel fogadta a világ a Google bejelentését, miszerint felfüggeszti több együttműködését a Huawei-jel. Három ábrán mutatjuk meg, hogy ez miért is fájhat a kínai távközlési óriásnak.
Egyelőre megjósolni sem lehet, hogy pontosan milyen hatása lesz a Google lépésének a Huawei működésére hosszú távon. A kínai tevékenységet valószínűleg nem rengeti meg különösebben a lépés, viszont a Kínán kívüli értékesítések is jelentős súlyt képviselnek, így bármi is lesz a vége, azért valószínűleg megérzi majd a Huawei, ha elvágják az Androidtól. A Huawei 2018-as éves jelentéséből kiderül, hogy Kínán kívülről érkezett a bevételek közel fele a lezárt évben.
Ami az okostelefon-üzletágat illeti, tavaly 206 millió darab készüléket adott el világszerte a Huawei, amiből több mint 100 millió darabot már Kínán kívül. Ami a többi nagy okostelefon-gyártót illeti, az Apple-nél mindössze 17 százalék a kínai értékesítések súlya a volumenből, a Samsung pedig be sem került az öt legnagyobb kínai gyártó közé. A Xiaomi esetén 42 százalék, az Opponál pedig közel 70 százalék a kínai eladások súlya.
A nemzetközi terjeszkedés nagyban segítette a Huawei-t, a globális piaci részesedése jelentősen nőtt az utóbbi pár évben, és már többször lenyomta az Apple-t az értékesítések volumenét tekintve, amivel a második helyre küzdött fel magát a globális okostelefon-piacon.
A címlapkép forrása: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images