Döntött a Fővárosi Közgyűlés a Budapesti Mobilitási Tervről (BMT), amelyben szerepel az összes lehetséges projekt, különböző időtávokra és költségvetési szintekre bontva. Többek között leírják a metrók felújítását, a villamosvonalak meghosszabbítását és egy behajtási díj bevezetését is.
Elfogadták a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervet, amely tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési lehetőségeket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években, méghozzá pontozva, priorizálva és három különböző (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kiszámítva. Ennek megközelítőleg a fele, 2500 milliárd forint az állami projektek értéke, 670 milliárd forintnyi eldöntött projekt van, és körülbelül 990 milliárd forint a fővárosi intézményrendszer által koordinált projektek körében a rangsorolható projekt.
A terv három forgatókönyve: az alacsony (300 milliárd) forráskeretre, a közepesre (600 milliárd) és a teljes forráskeretre (950 milliárd) vonatkozó fejlesztések. Alacsony forráskeret esetén a javasolt projektcsomagba 34 projektet, közepes forráskeret esetén 35-öt, a teljes forráskeret esetén pedig 41 projektet ütemeznek. A leghatékonyabbnak az alacsony forráskeretre vonatkozó forgatókönyv megvalósítása bizonyul – áll az előterjesztésben. Június 4-én a Future City konferencián ezekről is szó lesz egy beszélgetés során, ahol Vitézy Dávid és Zách Dániel (Totalcar újságírója) mondja el véleményét a jövő közlekedéséről.
A fővárosi intézményrendszer hatáskörébe tartozó az I. ütemben (2021-2025)
megvalósítani javasolt projektek alacsony forráskeret esetén, a tömegközlekedésre vonatkozó tervek:
- Integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása, a BKK – MÁV – Volán szolgáltatásainak harmonizálására;
- Igényvezérelt közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése;
- M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) korszerűsítés és meghosszabbítás;
- Városi és elővárosi hajók és kiszolgáló létesítmények fejlesztése;
- Csepeli autóbuszállomás(ok) megépítése;
- 3-as villamos vonal meghosszabbítása a Kassai téren át észak felé (Angyalföld, Árpád híd) és Szegedi úti felüljáró megépítése;
- M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) járműfejlesztés.
A tömegközlekedésre vonatkozó tervekben a legfontosabbnak a pontszámok alapján az integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása bizonyult.
Ugyanúgy az alacsony forráskeret esetén 2021-2025 közötti projektek, amelyek az autós forgalomra vonatkoznak az alábbiak:
- Belvárosi áruátrakó pontok kialakítása, környezetbarát „last mile”
- áruszállítás;
- Átfogó city-logisztikai szabályozás megvalósítása (Szabályozás fejlesztése és IT alapú technológia bevezetése);
- Pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér – Fővám tér közötti szakaszának megújítása;
- Nagy Lajos király útja fejlesztése meglévő nyomvonalon (Kassai tér – Bosnyák tér között);
- A fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúra beruházások.
Ezekből a kapott pontok alapján a legfontosabbnak a belvárosi áruátrakó pontok kialakítása bizonyult.
Máriássy irodaház
Kiadó terület: 823m2
|
Átadás:
2006 |
Bérleti díj: 11 – 11.9 EUR
|
Gyalogos és kerékpáros közlekedést érintő projektek, ugyanúgy az első ütemben alacsony keretösszeg esetén:
- Gyalogos Eligazító Rendszer (GYERE) bevezetése;
- Budapesti városi zöldutak fejlesztése és a környéki zöldutakhoz való kapcsolódás fejlesztése;
- Közbringa-rendszer továbbfejlesztése;
- Szilas-patak menti kerékpáros infrastruktúra fejlesztése,
- Átjárható, biztonságos kerékpáros főhálózat kialakítása a Hungária gyűrűn belül;
- XXII. kerület Városház tér fejlesztése;
- Kossuth Lajos utca – Rákóczi út közterületi megújítása;
- Egybefüggő városrészek kerékpározásbarát fejlesztése;
- Átjárható, biztonságos kerékpárforgalmi főhálózat kialakítása a Hungária gyűrűn kívül;
- M3 metróvonal állomásaihoz kapcsolódó gyalogos aluljárók és felszíni kijáratok rekonstrukciója.
A legtöbb pontot a Gyalogos Eligazító Rendszer kapta, így várhatóan ennek a megvalósítása lesz hamarabb terítéken.
Mindezek kiegészülnek közepes forráskeret esetén a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésével és az 1-es metróvonal korszerűsítése és meghosszabbításával. A következő ütem, vagyis a 2026 és 2030 közötti időszakban az egyik legnagyobb projekt a 3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása lenne. A teljes keretben pedig még a 4-es metró nyugati meghosszabbítása is szerepel.
Liberty irodaház
Kiadó terület: 40728m2
|
Átadás:
2021 |
Bérleti díj: 14 – 16 EUR
|