Kicsinálják a Netflixet a versenytársak? – Ijesztő adat érkezett
július 18, 2019 0

Megszenvedi az erős versenyt a Netflix, az amerikai előfizetőinek száma nyolc éve először csökkent a negyedévben, a külföldi előfizetők száma pedig a vártnál kisebb mértékben nőtt – derül ki a társaság piaczárás után közzétett gyorsjelentéséből. A hírre 12 százalékot zuhant a Netflix árfolyama a zárás utáni kereskedésben, pedig a negyedéves profit felülmúlta az elemzői várakozásokat és a menedzsment is optimista.

Az előfizetőszám

Előfizetőket vesztett a Netflix a hazai piacán, az Egyesült Államokban 60,103 millió fizető felhasználója volt a streaming szolgáltatására június végén, ami 126 ezer fővel kevesebb, mint az első negyedév zárásakor. Csökkenésre nyolc éve nem volt példa a cégnél. A külföldi piacain azonban folytatódott a növekedés, az Amerikán kívüli területeken 91,459 millió előfizetője volt, ami 2,8 millióval több mint március végén. Az elemzők a felhasználószám növekedésére számítottak, az IBES-adatok szerint az amerikai előfizetők számában 352 ezer fős növekedést vártak, a nemzetközi piacokon pedig 2 millióval több új előfizetővel számoltak a negyedévre (4,8 millió új előfizetőt vártak).

Az egy évvel ezelőtti szintekhez képest azonban még mindig jelentős a növekedés, az amerikai előfizetők száma 7, a külföldi előfizetők száma pedig 34 százalékkal nőtt 2018 második negyedévéhez képest.

A folyamat mögött részben az áll, hogy a Netflix negyedévben indult új műsorai nem hozták a várakozásokat, másrészt az áremelések miatt egyes piacokon megakadt a növekedés. A vállalat a részvényeseknek címzett levelében elmondta, hogy minden régióban alulmúlta a várakozásokat az előfizetők számának alakulása, de azon területeken, ahol áremelés volt, az átlagosnál nagyobb volt az alulteljesítés mértéke (Nagy-Britanniában, Svájcban, Görögországban és Nyugat-Európában emelt árakat a vállalat a második negyedévben).

Kicsinálják a Netflixet a versenytársak? - Ijesztő adat érkezett

A Netflix vezérigazgatója, Reed Hastings hozzátette, hogy a társaság várakozásai szerint még így is több új előfizetővel zárhatják a 2019-es évet, mint a 2018-ast.

Most összesen 151 millió streaming előfizetője van a Netflixnek világszerte. A harmadik negyedévben, amikor elindul a népszerű sorozata, a Stranger Things új évada, 7 millió új előfizetővel számol világszerte, ami optimistább, mint a 6,6 millió darabos elemzői prognózis. Rossz hír viszont, hogy elveszti a két népszerű sorozat, a Jóbarátok és a Hivatal licenszét a következő két évben.

A Netflix a saját gyártású sorozatokra támaszkodik a növekedésben, milliárdokat (tavaly pontosan 12,4 milliárd dollárt) költ tv show-k, filmek és dokumentumfilmek gyártására, hogy új előfizetőket szerezzen, a régieket pedig megtartsa és beszedje tőlük a havi előfizetési díjat. De nem csak a Netflix dédelget ilyen terveket, a verseny hatalmas a streaming szolgáltatásokban, az Apple, az AT&T, a Comcast jövőre elindítja saját szolgáltatását, a Walt Disney-féle Disney+ pedig novemberben startol.

A bevétel

Az előfizetőszám csökkenése ellenére az amerikai piacon növelni tudta bevételeit a Netflix, az első negyedévhez képest 11 százalékkal nőtt a bevétel, míg az előző év azonos időszakához viszonyítva 21 százalékos volt a növekedés a hazai piacán. A külföldi piacokon negyedév/negyedév alapon 8, év/év alapon pedig 33 százalékos volt a növekedés. A Netflix teljes bevétele 4,92 milliárd dollár volt az április-júniusi negyedévben, ami megfelelt az elemzői várakozásoknak.

Kicsinálják a Netflixet a versenytársak? - Ijesztő adat érkezett

Az eredmények

A profitráták javultak a negyedévben, a működési eredményszint 14 százalékra emelkedett, ami 2 százalékpontos javulást jelent az egy évvel ezelőtti szinthez képest, miután mind az amerikai, mind a külföldi streaming üzletágban javuló marzsokról számolt be a társaság a bázisidőszakról.

Kicsinálják a Netflixet a versenytársak? - Ijesztő adat érkezett

A nettó eredmény 270 millió dolláros nyereség lett, ami viszont 30 százalékkal alacsonyabb a 2018 második negyedévi nyereségnél. A profitcsökkenés részben az euróban denominált hiteleken elkönyvelt nem realizált árfolyamveszteségnek tudható be. Az egy részvényre jutó eredmény részvényenként 60 cent lett, ami 4 centtel felülmúlja az elemzői konszenzust.

Kicsinálják a Netflixet a versenytársak? - Ijesztő adat érkezett

Árfolyamreakció

Az előfizetők számának alakulása nagy csalódást okozott, így annak ellenére, hogy a menedzsment alapvetően optimista a felhasználószám jövőbeli alakulására és a profit is felülmúlta a várakozásokat, a Netflix árfolyama 12 százalékot zuhant a zárás utáni kereskedésben.

Kicsinálják a Netflixet a versenytársak? - Ijesztő adat érkezett