A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei üdvözlik Varga Mihály pénzügyminiszter bejelentését, miszerint 2022. december 31-ig felfüggesztik a jelenleg 7,5%-os reklámadónemet.
A Magyar Reklámszövetség a kommunikációs iparág más szakmai szervezeteivel együtt a reklámadó koncepciójának felmerülése óta egységesen fejezte ki tiltakozását a különadóval szemben. Az elmúlt időszak is bizonyította, hogy a reklámadó nemcsak az iparágra, hanem a teljes magyar gazdaságra káros hatással bírt – olvasható a szervezet közleményében.
A pénzügyminiszter csütörtökön a 14 pontból álló gazdaságvédelmi akcióterv keretében jelentette be, hogy nulla százalékra csökkentik a jelenleg 7,5%-os reklámadó kulcsát, 2022 végéig 0 százalék maradhat, a mostani ígéret szerint.Eltörlésről, illetve a különadó kivezetéséről ugyanakkor nem beszélhetünk, mivel egyelőre időbeli felfüggesztésről van szó. A kormány egyébként az idei évben 15 milliárd forintos reklámadó-bevételt vár, eddig ebből az első 4 hónapban 1 milliárd forint folyt be.