Kiderült, ki újíthatja fel az M1-es autópályát Budapest és Tatabánya között. Az említett útszakasz rekonstrukciója során több mint 280 ezer tonna aszfaltot építenek be, és a burkolatfelújítás mellett hídfelújításokat is végeznek – írja a Magyarépítők.
Az uniós közbeszerzések honlapján megjelent az M1-es autópálya közbeszerzésének eredménye. A pálya a Biatorbágynál található 16+100-as kilométerszelvény és a Tatabányánál levő 61+800-as kilométerszelvény között újul meg összesen nettó 17,5 milliárd forintos szerződéses értéken.
A burkolatfelújítási és hídfelújítási munkákat két részprojektben valósítják meg:
- az autópálya jobb oldalán a Swietelsky Magyarország Kft. és a Reaszfalt Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a kivitelező,
- míg a bal oldal felújítása az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. feladata.
A beruházó Magyar Közút Nzrt. korábbi közleménye szerint a munkálatok sávelhúzásos terelés mellett augusztus 6-án már elkezdődtek. A projekt várhatóan novemberben zárul le. Júliusban előkészítő munkákat végeztek, mintegy 3000 tonna aszfalt felhasználásával, a most indult szakaszban pedig összesen több mint 280 ezer tonna aszfaltot építenek be a szakemberek.