90 országban indult el a Citi Payment Outlier Detection platformja, ami olyan fizetési tranzakciókat hivatott kiszűrni mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítségével, melyek eltérnek egy ügyfél szokványos fizetési szokásaitól. Az azonosítás után az érintett felhasználók is értesítést kapnak, akik dönthetnek arról, hogy felülvizsgálják vagy visszavonják a gyanús megbízásokat online, intézményi banki platformjukon keresztül – írja a pénzintézet közleményében.
A rendszer gépi tanulás és mesterséges intelligencia segítségével viselkedésmintákat állapít meg a Citi ügyfeleinél, ha valaki a profiltól eltérő tranzakciót kezdeményez, a rendszer jelez és értesíti az ügyfelet. A gépi tanulásnak köszönhetően a rendszer képes adaptálódni ahhoz is, ha a felhasználó viselkedési szokásai megváltoznak. Egyelőre még csak intézményi ügyfeleknek elérhető.
A Payment Outlier Detection segítségével számos internetes visszaélést ki lehet szűrni, plusz egy védelmi réteget képez például a phishing, identitáslopásos és a „nigériai herceges” támadásokkal szemben, de védelmet jelenthet a véletlenül keletkezett hibás utalásokkal esetén is.
A rendszer pilotjában 20 ügyfél vett részt, a fejlesztést a Citi Treasury and Trade Solutions (TTS) üzletága koordinálta, a fejlesztés a Citi dublini innovációs laborjában zajlott, a Feedzai nevű mesterséges intelligenciával foglalkozó céggel karöltve.