2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése – mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója.
Az nem újdonság, hogy jelentős változáson megy keresztül az autóipar: az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlannak tűnik. Ahogy arról a Portfolio korábban beszámolt, az Európai Unióban és az EFTA jelentősebb személygépjármű-piacain 2018-ban összesen több mint 170 ezer új, tisztán elektromos személyautót (BEV) értékesítettek, ami közel 30 százalékos növekedés a 2017-es évhez képest, 2016-hoz viszonyítva pedig megduplázódott az értékesítések száma.
Európában, a tisztán elektromos személyautó-értékesítések piaci részesedése 1,5 százalék körül mozgott 2018-ban, köszönhetően az e-mobilitás szempontjából rendkívül kedvező szabályozói és gazdasági környezetnek. Az évek óta tartó dinamikus növekedési trendek eredményeként Európában már több mint 600 ezer tisztán elektromos személyautó közlekedik.
2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése. 2050-től, ha minden jól megy, az utak és városok CO2 emisszió-mentesek lesznek – mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója, aki szerint kis és könnyűsúlyú járműveknél valószínűleg a teljesen elektromos meghajtás lesz a legjobb megoldás.
A szakember szerint a nehézgépjárművek esetén, amelyek rendszerint hosszú időn keresztül vannak úton és nagyobb távolságokat tesznek meg, az akkumulátor nem számít öko-hatékony választásnak, viszont az elektromos meghajtással kombinált ultra-tiszta dízel és tiszta benzines motorok már ma is hozzájárulnak a klímaváltozás elleni küzdelemhez.
Elterjednek az önvezető autók
Korántsem csak az elektromos autók térhódítása várható a jövőben. A Continental technológiai vállalat saját közlése szerint csak vezetést segítő rendszerekből több mint 2 milliárd euró értékben tervezi értékesíteni. Ez pedig jól jelzi, hogy egyre nagyobb teret hódítanak majd az önvezető autók.
Egy autónak körülbelül 18 érzékelőre van szüksége a részleges automata vezetéshez. A teljesen automata, vagy önvezetés esetén ez a szám harmincra emelkedik, a vállalat célja, hogy ennek megfelelően fejlesszen – közölték.
Szoftverfejlesztők nélkül nem megy
Degenhart szerint az elkövetkező években a szoftvereket érintő eladások tízszer nagyobbak lesznek, mint ma, épp ezért a jövőben még több fejlesztőre lesz szükség. A Continental jelenleg 245 ezer embert alkalmaz világszerte, ebből 49 ezer mérnököt, akiknek több mint harmada rendelkezik szoftverrel kapcsolatos szakértelemmel. Ezen kívül a vállalat saját globális szoftverakadémiáján csak 2019-ben több mint 2000 alkalmazott vesz részt továbbképzésen. 2022 végére a szoftver- és IT-szakértők száma a jelenlegi 19 ezerről 25 ezerre fog növekedni a cégnél.