Egyre több egykori Apple-rajongót nyer meg magának a Huawei, ahogy az elmúlt napok eseményei, a kereskedelmi háború és a Huawei tiltólistára helyezése felkorbácsolták a nemzeti érzelmeket – írja a CNBC a South China Morning Post cikke alapján.
A lap szerint a kínai fogyasztók látványosan elkezdték a hazai márkákat preferálni, miután az Egyesült Államok a múlt héten „kereskedelmi feketelistára” helyezte a Huaweit. A kínai újság el is mesél néhány történetet, amiben a helyiek megválnak szeretett iPhone-juktól és Huawei telefonra váltanak, hogy kifejezzék az ország és a kínai márkák felé a támogatásukat.
– mondta el az egyik kínai állami távközlési vállalat pekingi dolgozója a China Morning Postnak. Hozzátette, hogy a munkahelyén a dolgozók engedményeket kapnak a Huawei-telefonok vásárlására.
A napokban a kínai közösségi média is kiállt a Huawei mellett, elkezdett terjedni egy olyan mozgalom, ami az Apple-termékek kínai márkákra való cseréjére szólít fel. A helyzet a Google hétvégéi bejelentését követően éleződött ki, miután az amerikai internetes keresőóriás kilátásba helyezte, hogy megszakít bizonyos együttműködéseket a Huaweijel (bár azóta adtak három hónap haladékot). Ez azt eredményezheti, hogy a Huawei-telefonok nem kapják meg az Android frissítéseit, a jövőbeli Huawei-készülékek pedig csak a nyílt forráskódú Androidot használhatják, amivel elesnek olyan fontos alkalmazásoktól, mint a Google Maps, a YouTube, vagy a Gmail. Egy hongkongi lap úgy fogalmazta meg, hogy a Google döntése olyan, mintha „valaki alól kirántanák a talajt.”
2019.05.22 11:40 Bosszúra szomjaznak a kínaiak: nem fogjátok megállítani a Huaweit, mi állítjuk meg az Apple-t!
A napokban az Apple került a csatározások kereszttüzébe, mint Kína legnagyobb nem helyi okostelefon-gyártója és mint az amerikai állam büszkesége. Az Apple számára fontos piac Kína, a bevételeinek több mint 17 százaléka származik jelenleg a távol-keleti országból. A vállalat egyébként is a telefonértékesítések lassulásával küzd, így az Apple-ellenes kínai hangulat nem használ a helyzetének. Az Apple részvényei 12 százalékkal estek az elmúlt hónapban, ahogy a kereskedelmi háború súlyosabbra fordult.
A Goldman Sachs számításai szerint ha esetleg odáig fajulnának a dolgok, hogy az Apple-termékeket betiltják Kínában, a vállalat profitja 29 százalékkal zuhanhat. A Credit Suisse becslései szerint pedig minden 5 százaléknyi csökkenés a kínai eladásokban 15 centtel veti vissza az egy részvényre jutó eredményt az Apple-nél.