Elkészítette a kormány a vasúti közlekedés stratégiáját, öt kiemelt feladatot jelöltek meg ebben, melyek közül az egyik a digitalizáció. Ennek részeként az elővárosi vonatforgalomban hamarosan megjelennek az online adatokon alapuló utastájékoztatók – írja a Magyar Nemzet.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Mosóczi László a lapnak elmondta, a startégia digitalizációs célkitűzéése részeként a fővárosban Futárként ismert rendszerhez hasonló utastájékoztató rendszert vezetnek be első körben Budapest elővárosi vonatvonalain. Először a Kőbánya-Kispest-Újszász-Szolnok vonalon, majd a többi elővárosi viszonylaton. A fővárosi Futárhoz hasonló rendszerben percre pontosan tájékozódhatnak majd az utasok az indulásokról és az érkezésekről. Az államtitkár tájékoztatása szerint a MÁV-Start hamarosan bejelenti, hogy az állomásokon alkalmazott utastájékoztatást online alapra helyezik, az új rendszert fokozatosan vezetik be.
Kiemelt szempontja a kormány most elkészült vasúti közlekedési stratégiá-jának, hogy kötöttpályás összeköttetés jöjjön létre a határon túli, magyarok lakta területek és az anyaország, valamint Budapest és a régió fővárosai között.
A startégi része, hogy a vasúti pályák Budapest és a százezernél több lakosú nagyvárosok között óránként legalább 120-160 kilométeres, míg a főváros és többi nagyváros között minimum 100-120 kilométeres közlekedésre legyenek alkalmasak.