A miniszterelnökség közleménye szerint 300 milliós bírságot kapott a Wizz Air, a fogyasztók megkárosítása miatt.
A Fővárosi Kormányhivatal az elmúlt két hónapban összesen hét esetben folytatott fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársasággal szemben. Ezekből öt esetben – a május 25-i Frankfurt – Budapest, a június 6-i London – Budapest, a június 19-i Brüsszel – Budapest, a június 25-i London Gatwick – Budapest, valamint a június 30-i Marosvásárhely – Budapest járattal kapcsolatban – állapított meg szabálysértést.
Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok, éppen ezért, a kormányhivatal első fokon összesen 300 millió forint bírságot szabott ki a Wizz Air ellen, amelyről a mai napon tájékoztatta a légitársaságot.
Nyilatkozta Tuzson Bence, közszolgálatért felelős államtitkár.
A Wizz Air részvényei jelenleg fél százalékos mínuszban tartózkodnak, azonban idén 23% körüli emelkedést tudtak eddig felmutatni.
Estére a társaság is reagált a döntésre: „A Wizz Air csalódott a Fővárosi Kormányhivatal döntéseivel kapcsolatban, amelyben a vállalat öt repülőjáratával kapcsolatban hozott határozatokat. A Wizz Air továbbra is arra törekszik, hogy utasait teljesen átláthatóan és folyamatosan tájékoztassa. Az elmúlt három hónapban a Wizz Air több mint 60 000 repülőjáratot üzemeltetett sikeresen, melyek közül a nyári főszezonban kevesebb, mint 1% szenvedett el jelentősebb késést bármilyen okból, vagy kellett törölni a járatot. A Wizz Air őszintén elnézést kér az érintett utasoktól és mindent megtesz, hogy csökkentse a működést érintő zavarokat. Mivel ezek a határozatok nem jogerősek és jelenleg is tanulmányozzuk azokat, további nyilatkozatokat a határozatokkal kapcsolatban nem kívánunk tenni” – áll a cég közleményében.
Címlapkép: Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images